facebook instagram
x

Zapisz się na nasz newsletter, podaj swój adres e-mail:

Na co zwrócić uwagę wybierając agencję eventową dla dzieci?

Branża dziecięca rozwija się w kosmicznym tempie. A wśród niej animacje dla dzieci – chyba najpopularniejsze usługi. Potwierdza to chociażby rosnąca ilość firm zajmujących się animacjami w naszym kraju.

Niemalże na każdym forum dyskusyjnym pojawia się temat poszukiwań animatora. A na post z pytaniem o atrakcje dla dzieci na imprezę firmową w kilka minut publikowanych jest średnio kilkadziesiąt komentarzy! Magicy, iluzjoniści i cyrkowcy dostosują swoje programy do najmłodszych. Każdy teatr poza spektaklem zaoferuje gry i zabawy… czyli animuje! A w dodatku zrobi to najlepiej, bo w kontakcie ze sztuką 😉 Dostawcy eventowego sprzętu:  fotobudki, fotolustra, VR krzyczą do klienta, że bez tego nie odbędzie się żadna impreza! Animatorka Basia pięknie maluje twarze i poleca swój profil na facebooku, konferansjer Wojtek chwali się doświadczeniem na podobnych imprezach. Firmy z całej Polski licytują się na wpisy, kto da więcej, kto napisze najciekawiej? I szybciej! W końcu temat jest popularny, i zaraz pojawi się trzydzieści innych wpisów! A gdyby nasz klient potrzebował ewentualnie namiotów, długopisów reklamowych albo ubezpieczenia to pod tym samym postem znajdzie kilkanaście innych rekomendacji.  Jak odnaleźć się w świecie dziecięcych eventów? A może w branży dziecięcej w ogóle? Czy branża dziecięca jest częścią eventowej społeczności? Czy rządzi się jednak swoimi prawami? A wreszcie na co zwrócić uwagę wybierając agencję eventową dla dzieci? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w naszym tekście.

Pisząc o eventach dla dzieci mamy na myśli duże imprezy, w których uczestniczy minimum kilkadziesiąt dzieci Nie stawiamy górnej granicy, bo w tej kategorii mamy także imprezy masowe, na których ciężko założyć realną liczbę dzieci, a ze względu na często ich otwarty charakter liczba uczestników jest różna w zależności od terminu, od pory dnia, od lokalizacji, albo np. od pory drzemki maluchów😊 Organizatorami eventów dla dzieci są firmy (np. wewnętrzne imprezy integracyjne, zewnętrzne imprezy promujące markę) instytucje (np. urzędy, ośrodki i ich imprezy otwarte dla mieszkańców danej społeczności). Ciężko jest po prostu wymienić rodzaje imprez dla dzieci, zauważyliśmy że ich nazewnictwo jest bardzo pomieszane i niejednoznaczne. Pod jedną nazwą kryje się często kilka różnych imprez. Coraz częściej także spotykamy sytuacje, w których dzieci są uczestnikami eventów, które z definicji nie są dla nich. Stąd nasz podział na eventy organizowane dla dzieci i eventy dla dorosłych, na których dzieci są „przy okazji”.

EVENTY ORGANIZOWANE
DLA DZIECI

EVENTY DLA DOROSŁYCH,
DZIECI SĄ „PRZY OKAZJI”

  • Mikołajki
  • Dzień Dziecka
  • Take Your Kids To Work Day
  • Animacje w biurze podczas ferii / wakacji (cykl zajęć)
  • Imprezy okolicznościowe związane ze świętami istotnymi dla dzieci np. Dzień Ziemi,  porami roku warsztaty na wiosnę, na jesień, lub świętami kalendarzowymi np. Dzień Mamy
  • Imprezy sportowe, np. turnieje, wyścigi, olimpiady dziecięce
  • Bale (karnawałowe, sylwestrowe)
  • Wydarzenia edukacyjne
  • Wewnątrz – firmowe pikniki integracyjne
  • Konferencje, gale i inne imprezy firmowe B2B, B2C
  • Imprezy rodzinne np. chrzciny, wesela
  • Strefy Dziecięce podczas wyjątkowych dni
    (np. w centrach handlowych, w placówkach, instytucjach)
  • Strefy Dziecięce na imprezach masowych
    (np. imprezy sportowe, festiwale)

 

 

Niezależnie od tego jaki rodzaj imprezy organizujecie, ale już wiecie, że pojawią się na niej dzieci potrzebujecie specjalisty. Jak więc w gąszczu informacji i reklam odnaleźć rzetelnego i profesjonalnego fachowca?  Szczególnie w tak specyficznym i delikatnym temacie dzieci.

Czy pierwsze wrażenie jest najważniejsze?

Z tym zdaniem ciężko się nie zgodzić. Pierwszy rzut oka na stronę internetową, pobieżne scrollowanie profili w social mediach, szybka ocena treści budują obraz firmy. Czy tego chcemy, czy nie, tworzymy skojarzenia, które później mogą popchnąć nas do nawiązania kontaktu z daną firmą, lub przeciwnie – zniechęcą nas na dobre. Zwracajcie na to uwagę, ale nie budujcie swojej opinii tylko na tym. Idźmy krok dalej, a więc sprawdźmy jak naprawdę działa firma? Pora na obsługę klienta.

Od słowa, do słowa…

… czyli pierwszy kontakt telefoniczny, mailowy lub rozmowa osobista. Już nie raz pisaliśmy o tym, że usługi tworzą ludzie. I to właśnie kontakt z managerem jest często kluczem do udanej współpracy! Lub przynajmniej jej początkiem. Dlatego nie można zignorować tej kwestii. Siadając do wspólnego stołu na pierwszym spotkaniu pomyślcie nie tylko o tym, czy oferta jest ciekawa, atrakcyjna cenowo, ale także o tym czy event manager budzi Wasze zaufanie? Czy chcielibyście razem z nim spędzić najbliższe tygodnie, miesiące na planowaniu, wspólnie szukać planu B w awaryjnej sytuacji ?

Jak poznać specjalistę w eventach dla dzieci?

Często organizatorzy wydarzeń dla dzieci (klienci) nie mają wielkiego doświadczenia w tego typu imprezach. Np. korporacje, które po raz pierwszy chcą zaprosić do biura dzieci pracowników. Często profesjonalne agencje eventowe mają ogromny bagaż doświadczeń związanych z techniką, logistyką, planowaniem działań na masową skalę, i do tematu dzieci próbują podejść właśnie według znanego sobie szablonu. Wysyłając zapytanie do profesjonalnej firmy animacyjnej musisz się więc liczyć z tym, że w odpowiedzi otrzymasz listę pytań! Tak, musimy wiedzieć więcej niż by się wydawało. Specjalista od eventów dla dzieci zapyta nie tylko o to ile dokładnie spodziewamy się uczestników? Ale także o to, ile wśród nich ile będzie dzieci? I w jakim wieku? Ile czasu ma trwać impreza, i gdzie będzie się odbywać? Nie chodzi tylko o adres, ale o rodzaj przestrzeni – każda przestrzeń daje inne możliwości, jeżeli chodzi o zabawę z dziećmi. Inaczej zaplanujemy atrakcje na piaszczystej plaży, a inaczej w hangarze samolotu. Dopytamy o szczegóły, które mogą wydawać się nie istotne dla „zwykłego śmiertelnika”😉

Ok, ale ile to kosztuje?

Ceny za atrakcje dla dzieci nigdy nie powinny być „z metra cięte”. Zawsze dziwi nas wycena danego stanowiska „za godzinę”. Zupełnie inaczej ta godzina animacji będzie wyglądała na imprezie masowej, a inaczej na kameralnej imprezie firmowej. I nie zawsze na imprezie masowej zużyjemy więcej materiałów, taka impreza nie musi być droższa. Powierzając organizację kids party profesjonalnej firmie możecie liczyć także na fachową i realną wycenę, w której uwzględnione będą atrakcje dla dzieci dokładnie pod kątem Waszej imprezy. Kosztorys zawsze powinien być „uszyty na miarę” i zakładać wszystkie elementy, które zagwarantują najwyższą jakość usług.

Pamiętajcie, że profesjonalna firma animacyjna dokładnie zaprezentuje Wam ceny jednostkowe za każde stanowisko, za logistykę, technikę, za obsługę. Kosztorys będzie jasny i przejrzysty. Transparentność w biznesie to dla nas nie tylko moda, standard w tej branży, ale przede wszystkim oznaka uczciwości wobec klienta.

Jakość usług na eventach dla dzieci – co to znaczy?

Ten wątek to tzw. temat rzeka! I z pewnością poświęcimy mu oddzielny wpis.  Jakość animacji dla dzieci to jakość pracy animatorów (ich kompetencje do pracy z dziećmi, postawa w pracy, wizerunek, kontakt z rodzicami, z klientem). To także jakość materiałów, na jakich pracują animatorzy (materiały plastyczne i pasmanteryjne, zabawki, rekwizyty sportowe – czy posiadają atesty? Czy są odpowiednio przechowywane, przetransportowane? Czy na moim wydarzeniu nadal będą wyglądały tak samo pięknie jak na zdjęciu?)

Event Manager – Koordynator Animatorów

Praca w świecie eventów dla dzieci to praca dla osób z dużą fantazją i dużą ilością energii! Profesjonalna firma zaoferuje Wam takiego managera, który będzie Waszym przewodnikiem po świecie zabaw i nowinek dla dzieci. Już od pierwszego kontaktu, poprzez pracę nad ofertą i wspólne ustalenia, aż po finał, czyli obecność na miejscu, w trakcie imprezy. Na evencie dla dzieci nie może zabraknąć koordynatora animatorów, który przekaże im swoją energię, opisze dokładnie wizję i założenia imprezy. Dzięki sprawnej komunikacji koordynatora z animatorami będziecie spokojni o powodzenie Waszego eventu!

Referencje

Sprawdzanie referencji firmy, z którą chcemy zacząć współpracę to standard nie tylko w przypadku zamówień publicznych.  Nic więc dziwnego, że na każdej stronie znajdziecie zakładkę „zaufali nam”. Niestety bardzo często firmowe strony publikują mało czytelne i nie estetyczne skany wypisanych odręcznie referencji. Świetnie, że takie dokumenty posiadają, ale czy rzeczywiście strona www to najlepsze miejsce aby je prezentować? My nie jesteśmy przekonani. Dużo lepiej wypadają fotorelacje z realizacji. To autentyczna wizytówka, na której niczym pod lupą dostrzec można najmniejsze niuanse realizacji. Warto także dopytać o więcej szczegółów dotyczących doświadczeń realizacyjnych. Niestety zdarza się, że logo znanej marki umieszczone na stronie firmy animacyjnej wcale nie oznacza, że firma współpracowała z marką bezpośrednio, ale była jedynie podwykonawcą, pośrednikiem.  Umieszczanie w portfolio takiej sytuacji jest nieco na wyrost, lub nazwijmy rzeczy po imieniu – wprowadza w błąd klienta. Z pewnością pytanie o referencje nie powinno wzbudzić żadnych wątpliwości ani kłopotów z odpowiedzią profesjonalnej firmy animacyjnej. Dobry fachowiec będzie miał czym się pochwalić!

 

 


Wróć

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

EWA FORTUNA

efortuna@skakanka.com.pl

tel. 784 044 678

WŁAŚCICIEL

MARTA SUSZYŃSKA

Junior Event Manager
marta@skakanka.com.pl

tel. 796 373 170

EVENTY

MARTA TOMCZUK

Junior Event Manager
animacje@skakanka.com.pl
tel. 537 718 620

URODZINY
ANIMACJE
W RESTAURACJACH

JOANNA FLORES

Skakanka na urlopie 🙂

PAULINA KOWALIK

Skakanka na urlopie 🙂

REKRUTACJA

Dołącz do nas!
cda.skakanka@gmail.com

Zaufali nam: